Szkodliwe działanie reklamy

projekt_reklamyReklama to najszybszy i najprostszy sposób na wypromowanie swojego produktu bądź marki. Z kolei dla konsumenta jest o tyle przydatna, że dzięki niej jest na bieżąco z nowościami na rynku czy obniżkami dotychczasowych cen. Jednak sposób, w jaki są one przedstawiane, może oddziałowywać na odbiorców szkodliwie. Weźmy pod uwagę nasz wzrok. Przykładowo, strony internetowe są w każdym miejscu przepełnione reklamą; im więcej rzucających się w oczy kolorów, tym lepiej. Taka intensywność może źle wpływać, na jakość wzroku. Drugim czynnikiem jest wyidealizowany świat, który spogląda na nas ze świata reklam. Spoty pokazują nam, że kobieta czująca się czysto i świeżo powinna tańczyć i śpiewać ze szczęścia, najlepiej na ulicy. Osobie, której podano tabletkę na wzdęcia w autobusie, klaszczą wszyscy pasażerowie. Szczęśliwa rodzina tańczy podczas picia jogurtu. Wszystko zamyka się w błędnym kole fałszywości, próbuje udowodnić nam, o ile nasze życie stanie się piękniejsze, jeśli naszym wyborem będą jabłka w promocji akurat z tego marketu, kredyt hipoteczny z tamtego banku czy naprawa komputerów tej firmy. Zwróćmy też uwagę na błędy językowe, którymi jesteśmy stale atakowani z haseł reklamowych, ułożonych tak, byle tylko się rymowało; ktoś jednak zapamięta je, jako poprawne. Bo oto przecież w tym wszystkim chodzi od samego początku.